torsdag 8. januar 2015

DIY: SPISEBORD 2:3

Spisebordet vi laget her rett før jul,
er blitt oppgradert og utbedret...

Det var planen hele tiden å lage det slik det nå er blitt,
men den midlertidige løsningen, funket fint da vi hadde behov for større bord til jul :)

Den middlertidige løsningen vi hadde, kan du se HER


Ubehandlet bordplate kommer det til å bli en stund fremover...


Jeg er ikke så flink å forklare, så håper dere ser på bildene hva vi har gjort :)
Bordplaten ble hvertfall skrudd sammen med lekter og en del beslag.
Dette for å holde plankene i bordplaten sammen, 
at ikke det blir for store gliper.


Som du ser på bildet under, har vi her montert en ramme,
rundt hele bordplaten (på undersiden så klart).
Disse lektene som danner rammen, støtter og avstiver bordplaten.
Plankene vi valgte å bruke som bordbein 
ble skrudd inn mot disse lektene.
Plankene i bordbeina, 
er selvfølgelig skrudd i hverandre for å holde rett vinkel :)


Ble kjempefornøyd med resultatet !!
Supert å ha et så stort spisebord som måler 120 cm x 240 cm


Vi monterte et endebord mellom bordbena på alle sidene.
Hvis du skjønner hva jeg mener, så ser du det så vidt på det nederste bildet her :)


Det gjenstår litt høvling, tetting av skruehull og pussing,
men det må vente til jeg kan stå ute med det...
Gidder ikke vaske ned hele huset, 
så jeg får bare smørre meg med litt (myyye) tolmodighet :)

Har veldig lyst å lage sofabord i samme stil,
så da har jeg plutselig to hjemmelagde bord, som kan settes sammen til ett,
til overs... Sofabordet kan du se HER og HER !!


Beklager kornete bilder.
Bildene er tatt med iPhone i dårlig dagslys...

Ikke LITT gøy å ta bilder innendørs for tiden,
derfor lite aktivitet herfra :(



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tittet innom ღ