fredag 16. november 2012

DIY: Ikea - tang - limpistol

Skulle gjerne vært i skogen og sanket litt naturmatrialer,
men når regnet stort sett øser ned, 
så tar vi nødløsninger :)


Da jeg var innom Ikea i gårkveld med en lampe jeg ikke skulle ha,
ble det jo til at jeg tok meg en runde i varehuset, sånn i tilfelle det var noe nytt i hyllene :)))


Til 119,- kr. dukket jeg helt tilfeldig borti disse lange grenene på hele 180 cm...


 Så i dag har jeg kuttet opp grenene i 18 emner på ca 40 cm...


Limt sammen tre og tre grener, slik at de ble litt tykkere...


Jeg limte de sammen på midten og i begge endene, for å få de mest mulig make :)

Så glemte jeg i farten å ta bilde av neste steg, 
som var å lime sammen tre og tre emner slik at det ble en trekant.
Så la jeg den ene trekanten over den andre, og limte sammen alle punkt...


Så vips så hadde jeg laget en stor stjerne i naturmatriale fra Ikea :)))


Så her henger den på den lille stigen min, sammen med min kanin fra Maileg !!


Du kan bruke streng eller hyssing og surre rundt alle punkt som skal holdes sammen,
men limpistol er et bra alternativt også :)))
 

Jeg laget noe mer når jeg først var i gang, men det ligger til tørk...
Får jeg tid seinere, så kommer jeg kanskje med enda et gjør det selv prosjekt !!


Stjerna får henge her så lenge, så har kaninen noe å sitte på :)))

 Ha en superfin fredagskveld :)))
Her må jeg hive meg rundt med støvsugeren og moppen før mannen kommer !!
Så blir det lasagne med salat og hvitløksbagetter til kvelds :)

10 kommentarer:

  1. Så flink du er! Lurt å jukse litt med Ikeagrener ja! Stjerna ble kjempefin den. Regner med det blir flere etterhvert også? God helg!

    SvarSlett
  2. Så flott stjerne! Og du skal vel klare å lage en del av en såpass stor bunt også vel? Jeg har noen helt rette skudd som har kommet opp fra bakken rundt trollhassel busken/treet mitt, så i morgen skal jeg ut å snake inn litt og lage stjerner jeg også.. smart med limpistol :)

    Ha en god helg!

    Klem fra Monica

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  4. Så lurt!
    Mye mer behagelig å gå på Ikea i regnvær enn ute :)

    God helg!

    SvarSlett
  5. Knalltøft!!!
    Flinke du;)
    Ha en herlig fredagskveld, deilig med god mat.
    Klemmer;)

    SvarSlett
  6. Knall fin og takk for tipset....
    God helg til deg
    Klem

    SvarSlett
  7. Knallfin stjerne!
    Nyt kvelden :)
    klem til deg!

    SvarSlett
  8. Stjerna ble kjempefin!
    Koselige bilder :)
    God fredagsmat du steller i stand!
    Kose dere masse ;)
    Klem

    SvarSlett
  9. Stjerner har jeg lyst til å lage også, men pinnene i naturen er jo sjelden helt rette, så disse fra IKEA var jo flotte :)
    Fin ble stjerna også..

    SvarSlett

Takk for at du tittet innom ღ