mandag 12. desember 2011

"Nesten" Brente Mandler


Bland mandler, sukker og vann i en teflon stekepanne
og ha varmen på fult.



Rør hele tiden mens det hele koker og vannet sakte dampes bort


Etter en stund begynner det hele og sukkre seg,
og det blir herlige hvite krystaller rundt mandlene.


Det er her jeg STOPPER prosessen, da jeg synes de ser flott ut
og smaker bare himmelsk !!

Derfor:  "Nesten" brente mandler !!

(For brente mandler, fortsetter du å røre til du ser at mandlene har fått den blanke utsiden)


Ha de raskt over på bakepapir 
der du skiller de fra hverandre med 2 gaffler !!


Bør oppbevares i en tett boks, glass eller pose !!

Detter er raskt å lage og en super gave til dem som har alt, en venninne
eller som en liten oppmerksomhet ved et julebesøk :))

Jeg må visst ha mine over i et godt lukket glass før jeg spiser de opp :))



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tittet innom ღ